20150318 - MQ satsar på fler varumärken för henne

Sveriges ledande varumärkeskedja satsar på att bredda utbudet för henne under 2015. Didriksons, Part Two, Dry Lake och BZR Bruuns Bazaar adderas online för våren och till hösten dyker svenska modemärket Hope upp i utvalda butiker och på MQ.se.

pkcwu40ertg9pfj4nf1w

Satsningen på sortimentet för honom med nya varumärken såsom NN07ElvineKnowledge Cotton Apparel och Lacoste följs nu upp med fler varumärken för henne. Didriksons från bohuslänska Grundsund lanserades på MQ.se redan under den tidiga våren. Som Skandinaviens ledande varumärke för funktionskläder breddar Didriksons MQs sortiment med jackor som på samma gång är stilsäkra och funktionella. Under våren följer en rad webbexklusiva damvarumärken med fokus på klänningar. Det danska varumärket Part Two, som dyker upp på MQ.se under mars, kombinerar en naturlig och kvinnlig stil. Dry Lake, som lanseras online i april, bjuder på ett feminint och flirtigt mode. Från BZR, som är en underlinje hos välrenommerade Bruuns Bazaar Copenhagen, kommer en anspråkslös och sofistikerad stil som kan shoppas online från juni.

- MQ är en tydlig destination för festmode, med klänningar som en riktigt stark kategori. Vi jobbar hårt för att knyta till oss relevanta och stilsäkra märken som ger våra kunder ännu mer attraktivt mode att välja mellan. Vi känner oss väldigt nöjda med resultatet, säger MQs vd Chistina Ståhl. 

Inför hösten laddar MQ dessutom med svenska modemärket Hope, vars kollektion kommer flytta in i utvalda butiker under augusti. 

MQ är Sveriges ledande varumärkeskedja. Genom en mix av egna och externa varumärken erbjuder MQ män och kvinnor kläder med hög modegrad i attraktiva butiker. Butikskedjan omfattar i dagsläget 121 butiker samt Shop Online och ambitionen är att etablera MQ som den ledande varumärkeskedjan i Norden. MQ-aktien är noterad vid NASDAQ OMX Stockholm sedan den 18 juni 2010. För mer information se MQ.SE